Vi alla är männsikor oavsett läggning

Datum: 2012-08-28 - Tid: 16:00:00 Kategori: Självförtroende

Jag har fått en hel del frågor om vad jag tycker om folk som inte är hetero/gillar folk av samma kön. Folk har länge kritiserat folk som är bisexuella, och homosexuella, enormt mycket. Men något som ni måste förstå, är att alla är värda lika mycket, oavsett vilken läggning man har! Folk säger gay/homosexuell/bög på ett illa sätt, men jag förstår faktiskt inte vad det är som är så illa med det. Kärlek kommer i första hand, vad skulle Du känt om folk kritiserade dig för att du älskade en person som var av samma kön?

Jag är ju heterosexuell och jag har inget problem med det, men samtidigt så är jag så ung, så jag kan ju inte veta. Jag tror att jag förblir heterosexuell, men om jag någon dag när jag var äldre skulle vakna upp och inse att jag älskade en tjej, då skulle jag absolut inte vilja att folk skulle kritisera mig för det! Vissa tjejer och killar som är bi/homo vågar inte stå upp för sin läggning, och det tycker jag är så otroligt synd. Alla har samma rättigheter, för att döma någon efter dess läggning, det är så lågt så det finns inte. Man behöver ju inte vända det till något dåligt! Skitsamma vad någon annan känner, oavsett om DU älskar någon som är av samma eller andra könet så ska du få älska den personen. Det finns ingen lag som säger att man inte har rätt till respekt om man är t.ex. homosexuell, eller hur? Struntsamma i vad andra tycker och gör det som gör dig glad! Våga tänka utanför ramarna, våga vara lite crazy! Älska dig själv för precis den du är, för din självsäkerhet kommer stråla igenom. För som jag sa innan, ens läggning avgör ju inte vem man är som människa. Eller hur?

 


Glöm inte att anmäla er till veckans blogg HÄÄR! :D


Kommentarer
Postat av: bbecka

Så sant det du skriver. det är ju egentligen personligheten man blir kär i, inte i könet. Min kompis är bi och hon vågar verkligen stå upp för det. tycker det är förjävligt starkt och vissa att man faktiskt har en annan läggning! :)

2012-08-28 @ 22:27:55
URL: http://byrrebecka.blogg.se
Postat av: FlizanLizan

sv: härligt, jadå :D

2012-08-29 @ 13:29:56
URL: http://flizanlizan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

VIP??

Ditt fina namn?:

Din mailadress?: (only for me)

Har du någon blogg?:

Lätta på hjärtat:

Trackback
Follow on Bloglovin




Fotografi Skapande
Djur Bloggtips
Fester & högtider Bloggdesign
Kändisar Designtips
Natur Länkbyten
Porträtt Photoshop
Önskeinlägg
Resor, äventyr & städer
Självporträtt
Övrigt
Erica
Jag tipsar er Min diagnos
Mina videoblogggar Mitt liv
Om mig Texter
Annat roligt Mode & skönhet
Filmtips Outfits
Frågor & svar Mode
Inne & utelistan Skönhetstips
Julkalender 2012 Shopping
Musik Rabattkoder
Roligheter Wanties/vill ha
Tävlingar
Övrigt
Självförtroende
Sex & kärlek