Photoshop skola - Gör en text glittrig

Datum: 2012-07-16 - Tid: 15:06:00 Kategori: Photoshop
Många av er har undrat hur jag får en text "glittrig" som jag har oftast i mina header men även på bilden ovan. Och det tänkte jag ta och visa er nu. Det finns en hel del olika "vägar" som man kan göra en text glittrig, men jag tycker denna "väg" är enklast och blir snyggast. Jag är sämst på att förklara med ord hur man gör, så ni får försöka förstå mina bilder haha!
 
1. Skapa ny bild
Klicka på "File" -> "New" eller CTRL+N, välj width och height valfritt.
 
2. Skriv en text.
 
3. Gå på filter -> Noise -> Add Noise
 
3. Som jag skrev på bilden så kommer det en ruta upp nu klicka bara på "ok" för att fortsätta!
Sedan får du testa dig fram vad du tycker är snyggt!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja, dem är väldigt bra! Dem har många olika och roliga pass som jag älskar. Jag är mer för pass än att vara på gymmet och köra styrke. Tycker det är roligare med gympa/zumba/dans pass, och det är ju viktigt att man tycker träningen är rolig! :)
Åh men det var ju skönt att det är bättre! Ja, i början när blogg.se var nytt så svarade jag i båda ifall att kommentaren inte skulle komma fram. Men sen har det bara blivit en vana att fortsätta svara så, haha! :)

Svar: sv: Ja det är självklart att man ska tycka träningen är rolig! Jag gymmade på mammas jobb ett par gånger men sen gick jag upp lite för fort i vikt så jag var tvungen att sluta så jag vart jätte ledsen :/ men nu till hösten när jag börjar 8:an så ska jag börja gymma igen! :D haft en bra helg?
Erica Nylund - Drömmen om att bli fotograf.

2012-07-16 @ 15:32:53
URL: http://linneaakarlsson.blogg.se
Postat av: kajsa

sv: det är bara bra med mig! hur är det med dig? :)

2012-07-16 @ 15:45:41
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se
Postat av: Linnea

Sv: Okej, varför gick du upp i vikt så snabbt och mycket? För musklerna eller vad menar du? :)
Min helg har varit super skön. Bara umgåtts med min pojkvän eftersom vi båda jobbar hela dagarna nu när vi tagit studenten så är helgerna den enda tiden vi kan vara med varandra. Så vi har bara hittat på massa roligheter och tagit igen lite tid som vi missat! :)
Hur har din helg varit? :)

Svar: Ja dels de, sen för jag åt så mycket och mina tabletter gjorde någon "krock" med träningen. Så va tvungen att sluta ett tag! :)
Erica Nylund - Drömmen om att bli fotograf.

2012-07-16 @ 16:04:18
URL: http://linneaakarlsson.blogg.se
Postat av: Mohammedi

Hej! Grym och enkel tävling, VINN KONSTMATRIAL VÄRDE 500,-
Detta vinner man:
› 1X Modelldocka
› 2X Akvarellpennor, 12st set (24st)
› 1X Fixativ
http://mohammedis.se/2012/july/tavling-vinn-konstmatrial-varde-ca-500-.html#comment

2012-07-16 @ 16:33:36
URL: http://mohammedis.se

Kommentera inlägget här:

VIP??

Ditt fina namn?:

Din mailadress?: (only for me)

Har du någon blogg?:

Lätta på hjärtat:

Trackback
Follow on Bloglovin




Fotografi Skapande
Djur Bloggtips
Fester & högtider Bloggdesign
Kändisar Designtips
Natur Länkbyten
Porträtt Photoshop
Önskeinlägg
Resor, äventyr & städer
Självporträtt
Övrigt
Erica
Jag tipsar er Min diagnos
Mina videoblogggar Mitt liv
Om mig Texter
Annat roligt Mode & skönhet
Filmtips Outfits
Frågor & svar Mode
Inne & utelistan Skönhetstips
Julkalender 2012 Shopping
Musik Rabattkoder
Roligheter Wanties/vill ha
Tävlingar
Övrigt
Självförtroende
Sex & kärlek